HTML

BUDnight

INFO: info@budnight.hu

Ismerjük Egymást?

Hírlevél Feliratkozás

Join newsletter

Címkék

2009 (2) antonyo (1) attila (1) baileys (2) balaton sound (1) bárány (1) bárány attila (10) bedbeach (1) bed beach (8) budapest (2) budnight (3) bud night (3) buli (3) club sensation (2) creatives (1) csajok (2) csütörtök (5) dance (13) danny blue (1) debreczeni zita (1) deep house (1) delux (1) disco (1) djs (5) dj antonyo (1) dj ben jr (1) dj flower (3) dj free (23) dj lauer (2) dj miller (37) dj mola (1) dj revolution (1) dokkbeach (2) dokkcafe (1) dokk beach (8) dokk cafe (37) dokk club (2) döntő (2) electro (1) electro house (1) elektro (1) elektronikus zene (1) előválogató (1) esővédett (1) events (7) fesztivál (1) focus (1) főiskolák szépe (3) fullmoon (2) funky (13) fütyülős (11) gaszt robert (1) gofast (1) go fast (2) grand opening (1) heller (2) hff (3) hff party (1) hff socialclub (1) hip hop (1) house (5) international party (1) italakció (1) jacuzzi (2) johnnie walker (2) juj (1) karácsony (1) kézilabdások éjszakája (1) komenda mónika (1) kommunikáció (1) kreatív (1) leo (1) lfent entertainment (1) mammut (1) mammut 2 (3) maximilian (1) medence (2) mikler roland (1) miss siva (2) modern tánczene (9) montezuma (1) mr college (2) nye09 (2) pálmafák (1) party (22) pasik (1) persian night (1) pia (1) piackutatás (1) polgár ildikó (1) rendezvény (1) rippel ferenc (1) rnb (13) r events (1) season opening (1) smirnoff (5) summer (1) summer edition (1) summer session (1) szélvédett (1) sziget (1) szilveszter (2) tanulmány (1) thursday session (25) thursday session summer edition (3) unicum next (2) vacsora lehetőség (1) végvári tibor (2) vilmos (4) vilmos fűszeres (1) voksán virág (3) volt (1) watt (4) watt energiaital (1) web (1) we love handball (1) we love summer (9) we love thursdays (13) we love thusdays (1) wlt (2) zene (1) zimány linda (1) zola (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

2008.08.06. 20:29 @ntony

Fw: A kultúra iránt is érdeklődnek a fesztiválozó fiatalok

A nyári rendezvényeket látogató fiatalok 28 százaléka többek között azért látogat el az eseményre, mert érdeklik annak kulturális programjai. A 15-25 évesek körében végzett kutatás a rendezvények kedveltségén túl rámutat a fesztivállátogatás motivációira és ellenérveire is.


 
Ha nyár, akkor kikapcsolódás, szórakozás, fesztiválok és bulik. Tombol a fesztiválszezon határon innen és túl. Évről évre egyre több nyári rendezvény közül válogathatunk. A részvételnek csak időnk, pénztárcánk és érdeklődésünk szab határt. A fiatalokat nagy számban vonzó zenés rendezvények közül szinte mindegyiken találkozhatunk kulturális sátrakkal és programokkal, amelyek színesítik a felvonultatott repertoárt.

Az NRC Piackutató 2008 júliusában készített felmérése szerint a 15-25 évesek 57 százaléka vett már részt közösségi nyári rendezvényeken, fesztiválon, karneválon. A fiatalok 22 százaléka rendszeres fesztiválozó. A fesztivál iránt érdeklődők legnagyobb hányada a buli (84 százalék) és a fellépők miatt (54 százalék) látogat a nyári rendezvényre. Az érvek között az ismerkedést követően negyedik helyen (28 százalék) a kulturális programok iránti érdeklődés szerepel.

Talán a fenti tényezők közötti egyensúlyt sikerült megtalálnia a Sziget Fesztivál szervezőinek. Az egy hetes programsorozat ugyanis a leglátogatottabb a fiatalok körében. A 15-25 évesek 43 százaléka tervezi, hogy részt vesz a rendezvényen. Másodikként a Balaton Sound mellett teszik le a voksot a megkérdezettek. A Budapest Parádé Bónuszt a Debreceni Virágkarnevál követi, ahova a fiatalok 32 százaléka tervez ellátogatni idén nyáron. A rendezvények ismertségét vizsgálva szintén a Sziget Fesztivál vezet. 89 százalékkal a Budapest Parádé és Budapest Parádé Bónusz a második, a VOLT Fesztivál (86 százalék) pedig a harmadik a rangsorban.

Hogy mivel érvelnek az „otthonülők”? A fő tényezők között szerepel a rendezvények ára, amit a fiatalabb korosztály sokszor nem tud megfizetni, a tömegiszony és a bulizós társaság hiánya. A higiéniai feltételek és a biztonság szintén nem elhanyagolható tényezők.

Annak sem kell csüggednie, akit kevésbé vonzanak a hangos, zenés, sátorozós bulik. A fesztiválokon túl is van élet. Megannyi alkotó tábor, üdülési és kikapcsolódási lehetőség várja az érdeklődőket szerte az országban. Minden szórakozni vágyó megtalálhatja a számára legmegfelelőbb időtöltést saját szervezésű vagy közösségi programok keretében. Élvezzük ki, ami még hátra van a meleg strandidőből és nyári szünetből. 

A letölthető elemzéshet kattintson ide (pdf)

Az adatok forrása:

A felmérést az NRC Piackutató 2008 júliusában végezte 5.795 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az NRC-TNS Interbus Kutatás offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 15-25 éves magyar lakosságra nézve.

Forrás: NRC Piackutatás 2008 :: www.nrc.hu

Szólj hozzá!

Címkék: fesztivál sziget tanulmány events piackutatás volt balaton sound


A bejegyzés trackback címe:

https://budnight.blog.hu/api/trackback/id/tr17604029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása